Maak van jouw woonkamer je eigen bioscoop met een Excelvan BL – 46

• De Excelvan BL - 46 is compact maar krachtig en dus een uitstekende keuze om mee te nemen naar vrienden of op vakantie
  • De talrijke keuze aan manieren om video te bekijken is fantastisch, van USB of SD-Kaart tot Android en Internet.
  • Het opzetten van de Excelvan BL - 46 is gemakkelijk vanaf het moment dat de doos open gaat!
  • Geluid is een groot gedeelte van een goede ervaring en dat weten ze bij Excelvan, er is namelijk ondersteuning voor je koptelefoon of externe luidspreker. De ingebouwde speaker is niet indrukwekkend maar gelukkig kun je voor andere opties gaan

• De 2000 lumen helderheid is genoeg voor een goede ervaring in het donker maar overdag kan het lastig worden om voor scherp beeld te zorgen.
  • Zoals al eerder genoemd is de ingebouwde speaker niet indrukwekkend maar er zijn andere mogelijkheden om van goed geluid te genieten.
  • Het switchen naar een HDMI input zorgde ervoor dat de resolutie werd teruggeschroefd naar 720p in plaats van 1080p, het is niet duidelijk of dit een fout was in de beamer die wij hebben getest, een software probleem om of een of andere reden is dit de bedoeling.

Resolutie ( 8.0 )

Interface ( 8.0 )

Mediakeuze ( 9.0 )

Helderheid ( 7.0 )

8,0

Deze beamer is een waar pareltje, voor een spotprijs kun je genieten van enorm veel verschillende manieren om jouw favoriete films en series te bekijken vanuit het comfort van je huis. De Android functionaliteit is ook een ware luxe, het installeren van apps is geen probleem en zo breid je jouw persoonlijke filmbibliotheek gemakkelijk uit. Er zijn een aantal kleine minpuntjes maar deze kun je op één hand tellen, de helderheid en het geluid bijvoorbeeld maar deze zijn makkelijk op te lossen met een stel gordijnen en een speaker of koptelefoon. Kortom is de Excelvan BL – 46 een uitstekende keuze als je pas echt wilt genieten van de laatste films!

Technologie is nu toegankelijker dan ooit en dat betekent dat je kunt genieten van luxe die je jaren geleden niet voor gezien had, zoals je woonkamer omtoveren tot jouw eigen persoonlijke bioscoop. Geen irritante mensen die tijdens de film praten, telefoons die je verblinden in een donkere zaal of restjes van de vorige bezoeker. Nu kun je genieten van de nieuwste films en series vanuit het comfort van je eigen zitplek.

All-in-one ervaring

Wij hebben de Excelvan BL – 46 mogen testen van Gearbest en hebben ontzettend genoten van het levendige voetbalseizoen en de laatste films met deze beamer. Het was even zoeken naar een geschikt oppervlak voor het beeld van de beamer maar eenmaal gevonden was het een genot. Naast films kun je uiteraard ook genieten van games of de ingebouwde Android functionaliteit waarmee je muziek kunt afspelen en zelfs apps kunt downloaden om de ultieme ervaring te creëren of je kiest een van de andere keuzes waaronder SD-Kaart, Bluetooth of USB.

Nu is geluid ook een groot gedeelte van een goede ervaring, daarom zijn er ook aansluitingen voor je koptelefoon of externe luidspreker. Gelukkig maar want Excelvan heeft de moeite genomen om een ingebouwde speaker in de beamer te plaatsen maar de geluidskwaliteit hiervan is niet geweldig, het voldoet als laatste redmiddel er gaat niets boven een goede geluidservaring.

Ben je ook van plan om eventueel het web te surfen via de Excelvan? Geen probleem, de beamer komt met ingebouwde WIFI ondersteuning, zo is er namelijk altijd mogelijkheid om te genieten van whatever het is dat je wilt kijken.

Kwaliteit

De Excelvan BL – 46 heeft een helderheid van 2000 lumens, om het even makkelijk te houden, dit betekent dat je kunt genieten van helder beeld maar je zult wel de gordijnen dicht moeten doen. Nu is dit geen ramp, het is namelijk een beamer en geen TV maar we hadden gehoopt dat in deze tijd van de technologie het mogelijk was om van helder beeld te genieten in deze prijsklasse zonder jezelf op te sluiten in het donker.

Scherpe en kleurrijke beelden waren geen uitzondering met een Full-HD resolutie van de BL – 46, naast dat ondersteunt het ook lagere resoluties van 720p en 480p. We merkten wel dat tijdens het switchen van Android naar HDMI de resolutie van Full-HD naar 720p ging, uiteraard was dat een tikkeltje ongewoon en in de settings was niets te vinden om dit aan te passen maar dit is een software onderwerp. Desalniettemin zijn er genoeg andere manieren om onder andere via het Android platform te genieten van haarscherpe beelden.

Als je van plan bent om de beamer permanent op te hangen is dit uiteraard mogelijk, met de ingebouwde optie om het beeld om te draaien of te spiegelen maakt het een stuk makkelijker om voor een goede setup te zorgen.