LidiRC Drone (Review)

• Het ontwerp ziet er goed uit en doet ons denken aan een DJI drone.
  • Je krijgt veel waarde voor je geld en dat is altijd fijn.
  • Geschikt voor beginners en zelfs voor iemand die nooit met een drone heeft gevlogen.
  • De bijgeleverde controller voelde goed aan, niet goedkoop of onhandig. De houder voor je telefoon is een pluspunt vergeleken met wat wij zien bij andere merken, je bent er zeker van dat je telefoon blijft zitten.

• Er word geadverteerd met een 720p camera maar in de praktijk lijkt de kwaliteit op iets dat gefilmd is met 360p en de framerate is ook niet fantastisch.
  • Het hele bouwpakket concept is erg gebruiksonvriendelijk, kabels waren moeilijk te verbinden en het risico dat iets niet werkt is erg groot. Dit moet gewoon door de fabrikant zelf gedaan worden.

Batterij ( 4.0 )

Gebruiksvriendelijkheid ( 6.0 )

Camera ( 4.0 )

Bereik ( 6.0 )

Applicatie ondersteuning ( 7.0 )

Design ( 7.5 )

5,8

De LidiRC is een drone die voor alle beginners makkelijk te gebruiken moet zijn, helaas heeft de fabrikant alleen gedacht aan dit wanneer de drone al in de lucht is. Het bouwpakket is enorm gebruiksonvriendelijk en risicovol, je moet zelf de camera plaatsen en verbinden met een kabel en hetzelfde geldt voor de batterij. Daarnaast is het systeem om de poten en propeller beschermers te monteren te veel werk. De beelden van de drone zijn ook niet plezierend maar we moeten U wel vertellen, de drone is gemaakt om te leren vliegen en niet om prachtige beelden te schieten. Helaas een teleurstellend product.

De vorige keer dat we met een drone gingen vliegen spookte er van alles door ons hoofd, vooral omdat het de eerste keer was dat we met een vliegend object het luchtruim betreedde. Sindsdien gaat het vliegen een stuk makkelijker af en het feit dat de LiDi RC L15 een drone is voor beginners helpt hier ook enorm bij. Zijn kleine formaat en lichte gewicht zorgen ervoor dat de LiDi RC drone geschikt is voor beginners en zelfs mensen die nog nooit met een drone hebben gevlogen. De specificaties en onze algemene ervaring lees je in deze review.

Design en Bouw

De LiDi RC L15 doet qua design denken aan een DJI Phantom 4 á la Madurodam en met zijn stijlvolle witte kleur verlies je hem ook minder snel uit het oog wanneer je aan het vliegen bent. Door zijn lichte gewicht zul je haast denken dat er niets in de doos zit waarin de drone komt en dit maakt het gemakkelijk om hem met je mee te brengen, een minpuntje van reizen met de L15 is dat de drone niet inklapbaar is dus het wordt aangeraden om de hele verpakking met je mee te nemen in bijvoorbeeld een rugzak.

De kwaliteit van de “shell” voelt een beetje goedkoop en fragiel aan maar wel genoeg om de indruk te geven dat er bij een val er geen problemen ontstaan, daarentegen zijn drones ook niet gemaakt om tegen muren aan te vliegen. Door de bijgeleverde bumpers die om de propellors gaan is een val sowieso geen probleem omdat ze ervoor zorgen dat de propellor niet af kan breken. Komt het wel voor dat een propellor kapot gaat of raak je hem kwijt dan heb je altijd nog 4 reserve die worden meegeleverd.

De L15 wordt geadverteerd als “waterproof”, dit betekent dat je de James Bond taferelen van het water induiken en gas erop achterwege kunt laten maar gebeurt het nu dat de drone er plots mee stopt net boven een plas water dan kun je rustig je zwembroek aantrekken, een handdoek pakken en er achteraan gaan.

De LiDi RC L15 is niet zozeer geschikt voor die mooie cinematische shots die je in een YouTube video ziet maar eerder om te leren hoe je een drone bestuurt. Desalniettemin komt de L15 met een 0.3 Megapixel en 720p video WiFi FPV camera. Hiermee kun je dus video schieten maar als we kijken naar de beelden lijkt het niet echt op de kwaliteit die je verwacht van 720p video kwaliteit.

Wat ons wel opviel is dat de LiDi L15 een soort van bouwpakket is, je moet de camera namelijk nog op de drone plaatsen en een kabel verbinden. De poten onder de drone moet je ook plaatsen, de batterij kun je uit de drone halen en wanneer opgeladen kun je de batterij in een vakje schuiven en moet je deze ook verbinden met een kabel.

Nu zijn er mensen die betere camera’s op budget drones zoals de L15 plaatsen maar doe jezelf een plezier een koop een drone die al een goede ingebouwde camera heeft.

Inhoud van de verpakking
LiDi RC L15