Nieuws

Een Digitaal AD abonnement? Dit zijn de Aanbiedingen

Blijf jij graag op de hoogte van het laatste nieuws? Met de AD digitaal abonnement aanbieding ontvang je zes dagen per week 12 maanden lang de digitale krant met 11% korting, inclusief het nieuws uit úw regio. Met deze AD digitaal aanbieding krijg je dit alles voor slechts vier euro per week. Stap over op digitaal nieuws en schrijf je zo snel mogelijk in voor het AD digitaal abonnement. Als je je daarbij inschrijft voor de wekelijkse nieuwsbrief, maak je kans op een Bol.com cadeaubon ter waarde van 50 euro. Benieuwd naar de andere aanbiedingen van het Algemeen Dagblad? Op dit moment zijn er 7 verschillende aanbiedingen die regelmatig veranderen:

Samsung Tablet Actie bij het AD

Je ontvangt 1 jaar lang het AD voor slechts 5 euro per week, samen met de nieuwe Samsung Tablet A7. Je maakt daarnaast kans op 1 van de 3 Stella e-bikes ter waarde van 1700 euro.

AD proefabonnement

Als je kennis wilt maken met het AD dankzij de AD digitaal abonnement aanbieding, ontvang je de krant 4 weken voor 4 euro bij jou thuis op de mat én maak je kans op de Stella e-bike.

6 Maanden actie

Met deze tijdelijke actie ontvang je een half jaar lang de krant met een korting van 54% voor 6,50 euro per week inclusief 24/7 digitale toegang. Dit alles samen met een gratis luxe puzzelboek ter waarde van 14,95 euro.

Algemeen Dagblad jaarabonnement

Met dit AD kortingsabonnement krijg je gedurende 12 maanden 6 dagen per week de krant op de mat voor 6,50 per week, inclusief digitale toegang.

AD plus gratis Staatsloten

Ontvang 12 maanden, 6 dagen per week de krant met 5 keer 1/5 Staatslot voor 6,50 euro per week.

Zaterdag PLUS

Bij de Zaterdag PLUS actie krijg je 1 jaar digitale toegang en 12 maanden de zaterdagkrant op de mat voor 4,50 euro per week. Je profiteert hiermee van 41 procent korting!

Digitaal is ‘in’

Steeds meer mensen nemen een digitaal abonnement op een krant. Dat is niet zo gek: de digitale krant wordt extra vroeg ‘bezorgd’, je neemt hem zonder problemen overal mee naartoe en hebt op ieder ogenblik toegang tot digitaal nieuws. Voor de uitgevers zijn digitale kranten ook aantrekkelijk vanwege de lagere distributiekosten: je hebt niet te maken met drukkerijen, vrachtauto’s die in de file vaststaan of bezorgers en de daarbij behorende bezorgklachten. Digitale kranten worden zowel los als samen met de papieren krant (combi-abonnement waarmee je de krant kunt downloaden) verkocht. Een ‘los’ abonnement kan alleen digitaal zijn of als extra. Zo kun je bijvoorbeeld doordeweeks de krant op de iPad lezen en ontvang je zaterdag de krant op de mat.

Hoopgevende cijfers

In 2016 daalde de papieren oplage van Nederlandse kranten met 5 procent. Dit zijn twee miljoen minder kranten dan in 2000. De digitale oplage van kranten steeg in 2016 met 26 procent. Hiervan profiteert De Volkskrant van de meeste digitale abonnees, gevolgd door NRC, De Telegraaf, AD en Het FD. Deze gegevens zijn vastgesteld door Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM). Of de afnemende papieren oplage van kranten in de toekomst helemaal gecompenseerd zal worden door digitale kranten is nog onduidelijk. Digitale kranten zijn goedkoper dan een papieren krant, maar dat ligt ook voor een deel aan de lagere kosten (drukken, bezorging). Het digitaal verspreiden en digitaliseren kost daarentegen we geld, net als de redactie, sales en overhead.

Ondanks het feit dat de cijfers over digitale kranten hoopgevend zijn, moet er rekening gehouden worden met drie punten. Ten eerste is het belangrijk om beter vast te stellen of digitale kranten daadwerkelijk gelezen worden of niet. Daarnaast moet het duidelijk worden wat digitale kranten precies opleveren. Omdat de deelabonnementen samen worden genomen met de losse digitale abonnees is het moeilijk om er nu iets over te zeggen. Ten derde moet duidelijk worden welk deel van de mensen verbonden aan een digitaal abonnement bestaat uit weekendlezers die (soms ongevraagd) een digitale versie erbij krijgen en welk deel de echte digi-diehards zijn.